1dlovestory

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av elly - 4 februari 2013 17:13

 

Jag serverade den sista koppen kaffe för dan.

-Tack! Svarade Kvinnan.

-Varsegod, hoppas du får en fortsat trevlig helg! Svarade jag.

Hon gick ut. Jag hörde ett skratt bakom mig. Jag vände mig om såg att Hanna stod där och skrattade.

-Såg du hennes min när du gav henne kaffet? Frågade hon och började skratta ännu mer.

Jag slängde en blöt handduk på henne.

-Men! Svarade hon och gjorde en ledsen min. 

Jag började skratta.

-Slut på skrattandet, ni har slutade för 10 minuter sen! Svarade Amber och kom ut ifrån personal rummet.

-Förlåt men kunden kunde inte bestäma vilken muffins hon skulle ta! Svarade jag.

-Skynda dig din pappa ringde innan! Svarade hon.

-Han är inte min pappa. Mumlade jag och gick in i personal rummet.

Hanna följde efter.

-Varför är du sån? Frågade Hanna.

-Jag gillar inte att hon säger pappa! Svarade jag och hände av mig mitt förkläde.

-Men du måste vänja dig vid att dem säger pappa! Svarade hon.

Jag byte om.

 

-Men jag vill inte att Peter ska vara min pappa eller att Maria ska vara min mamma! Svarade jag.

-Jag vet! Svarade hon.

-Jag måste hem nu har läxa tills i mån! Svarade jag.

-Har du börjat? Frågade hon.

Vi gick ut igenom dörren och ut på gatan. Jag kollade på på Starbuks skylten. Tänk att jag har jobbat ett år där i mån.

-Nej! Svarade jag.

- Vad gör du i mån då? Frågade hon.

Vi stannade vid kosningen där jag skulle gå till höger och hon till vänster.

-Skola från halv nio till klockan 3 sen så jobb på starbuks från halv fyra till nio! Svarade jag.

-Varför är du så upptagen? Frågade hon.

-Jag gör allt för att komma ifrån häxan och trolkaren! Svarade jag och log.

-Jag måste gå! Svarade hon och gick.

Jag kollade på henne tills hon försvan vid hörnet av gatan sen vände jag mig om och började gå hem.

Hem. Jag hatar stället. Jag öppnade dörren och gick in. Jag sprang upp för trappan. Orkar inte tjabba med Maria att jag kommer hem sent. Klockan är ändå bara åtta. Jag satte mig stolen och tog upp matten ur väskan och la det på skriv bordet. Jag slog upp talet 25. 35X 13 - 145,56 X64 + 478,65 X 7 -746,82. Vad blir det? Just det ja det blir 19535,99. Jag gjorde några tal till och kollade upp på klockan. Den var snart två på natten.  Jag la ner boken i väskan. Jag årkade inte klä av mig så jag la mig i sägen med kläderna på och somnade nästan direkt

 

Ny!

Av elly - 4 februari 2013 16:35

Jag skaffar en ny novell har igen ide på vad jag ska skriva på den gamla så... jag börjar på en ny som heter Stand up! Här kommer lite fakta om huvudpersonen.

 

Namn: Linnea Strand

Ålder: 20 år

Familj:  Hon är adopterade till en elak och rik familj, som hon hatar. Pappan Peter, hans fru Maria och deras  två barn Julia och Wendela som är lika gammla som Linnea.

Stil: Hon är avslappnad, har aldrig klackaskor eller klänning.

Kompisar:  Sin bästa kompis Hanna som alltid är där för henne!

Hobby: Spela gitarr men slutade när hennes föräldrar adopterade bort henne, det på minner bara henne om sina riktiga föräldrar.

Personlighet: Hon är blyg, men lär man känna henne så är hon galen och skrattar åt allt.

Så här ser hon ut:

 

Hoppas ni gillar den nya novellen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej jag är en sprallig tjej på 12 höstar. Som älskar One Direction. Men jag älskar även min familj och mina vänner

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards