1dlovestory

Direktlänk till inlägg 10 februari 2013

Stand up 6

Av elly - 10 februari 2013 11:50

     

Jag hade suttit i gränden i tre dagar. Har inte ätit nått. Jag årkade inte flytta på mig. Varför ska jag leva? Jag tog upp mobilen och kollade. 34 meddelande ifrån Hanna och Louis. 14 missade samtal. Jag årkade inte bry mig och la mobilen på marken.  Jag var så svag så jag årkade inte änns hålla ögonen öppna. Jag somnade in.

 

 Hon har varit borta i tre dagar. Hon svarar inte på mina sms eller samtal! Hennes adoptivföräldrar värkar ju inte bry sig så mycket! Jag måste ut och leta efter henne. Jag satte på mig ytter kläder och prang ut på gatan. Vart kan hon vara. Jag sprang in på starbuks.

-Amber har du sätt Linnea? Frågade jag och sprang fram till disken.

-Nej hon skulle ha jobbat idag och igår! Svarade hon.

-Hon har inte sjukanmält sig? Frågade jag.

-Nej, Har det hänt nått? Frågade hon.

-Hon har inte hört av sig på  tre dagar! Svarade jag.

-Går du ut och letar efter henne så ringer jag polisen! Svarade Amber.

Jag sprang ut på gatan. 

-Linnea!! Skrek jag.

En kvinna i 40 års ålderna gick för bi mig.

-Ursäkta men har du sätt en tjej i en grön hoodie i när heten? Frågade jag.

-Jag tror det är nån inne i gränden där bort! Svarade kvinnan och pekade mot en gränd.

-Tack! Svarade jag.

Jag sprang till gränden. Där satt någon i grön hoodie luta på väggen. Jag sprang fram. Jag skrek till. Det var Linnea. Jag sprang fram till henne och ruskade om henne. Hon reagerade inte. Jag kände på hennes puls. Den var svag. Jag började gråta.

-Snälla hjälp mig!! Skrek jag.

Jag kände efter mobilen i jackan. FAN Jag hade glömt den hemma. Jag började gråta  

-Hjälp mig!! Skrek jag.

En kille i svart hoodie kom i mot mig.

-Vad har hänt? Frågade han oroligt.

-Hon.. hon Stamade jag fram.

-Lungna ner dig! Svarade han.

-Hon måste till sjukhuset... Viskade jag.

Han tog upp sin mobil.

 

 

Hon såg verkligen ledsen ut. Jag måste hjälpa henne även fast jag måste skippa mötet.

-Hon måste till sjukhuset... Viskade hon.

Jag tog upp min mobil och slog in numret till akuten.

-Hej du har kommit till akuten! Svarade en kvinna.

-Vi har en medvedslöss tjej här hennes hjärta slår svagt, Vi skulle behöva en ambulans!  Svarade jag.

-Vart befinner ni er? Frågade kvinnan.

Jag sa addresen.

-Okej vi kommer om fem minuter, ring ifall det blir vär! Svarade Kvinnan och la på.

Jag vände mig om och kollade på tjejen . Hon satt och hållde den andras tjejens hand.

-Ambulansen kommer om fem minuter! Svarade jag.

Hon kollade upp mig och nickade.

-Jag måste bara ringa ett samtal! Svarade jag.

Jag tog upp mobilen och slog Liams numer.

-Hej det är Liam! Svarade han.

-Liam jag kan inte komma till mötet! Svarade jag.

-Varför inte? Frågade han.

-Jag berättar sen, kom bara till sjukhuset! Svarade jag och la på när jag hörde sirenerna av en ambulans.

Några ambulans män kom fram och la upp tjejen på en bår.

- Vill ni följa med? Frågade en man.

Jag kollade på tjejen. Hon nickade. Vi gick in i ambulansen. Vi satte oss. Jag tog tag i hennes hand och kramade om den.


 

Jag befan mig i ett vit rum. 

-Hallå! Ropade jag men inget svar.

-Hallå! Skrek jag igen.

-Hej Linnea! Svarade någon bakom mig.

Jag vände mig om där stod en tjej med långt blont hår och en vit klänning.

-Vart är jag? Frågade jag.

-I Himlen! Svarade tjejen.

I HIMLEN!!!!!!!!!!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Långt:)

 
 
Wendela

Wendela

11 februari 2013 16:53

:)

http://1dtext.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elly - 10 februari 2013 10:09

  Jag fick ett till sms från Linnea.  "Är du Louis Tomlinson" Fan hon hade sätt intevjun. -Förlåt jag måste på toa! Sa jag och ställde mig upp. jag gick till toa och satte mig på toa locket och smsade Linnea. "Vi måste prata!" "Okej!?...

Av elly - 7 februari 2013 14:37


      Jag tog upp mobilen och öppnade meddelandet. "Hej:) så klart jag kommet ihåg dig! Hur mår du? "Vi träffades för en kvart sen men jag mår bra:) Du själv?" "Jag mår super:) Du svarde inte på min fråga innan:)" "Vilken fråga?:O" " Jag...

Av elly - 6 februari 2013 18:18


  Jag kollade på honom. När han gick längs gatan. Jag antog det var en han för det hade låtit så på rösten. Jag blev avbruten i tankarna av att min mobil ringde. Jag tog upp mobilen och svarade. Det var Hanna som ringde. -Hej! Svarade jag. -H...

Av elly - 5 februari 2013 15:29

  Jag vaknade av att klockan ringde. Jag satte mig upp och kollade ner på kläderna. Varför har jag på mig kläderna ifrån igår.... Just det jag årkade ju inte byta om! Jag gick upp ur sängen och gick fram till gardroven. Jag satte på mig lite kläd...

Av elly - 4 februari 2013 17:13

  Jag serverade den sista koppen kaffe för dan. -Tack! Svarade Kvinnan. -Varsegod, hoppas du får en fortsat trevlig helg! Svarade jag. Hon gick ut. Jag hörde ett skratt bakom mig. Jag vände mig om såg att Hanna stod där och skrattade. -Så...

Presentation

Hej jag är en sprallig tjej på 12 höstar. Som älskar One Direction. Men jag älskar även min familj och mina vänner

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards