1dlovestory

Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

Stand up 2

Av elly - 5 februari 2013 15:29

 

Jag vaknade av att klockan ringde. Jag satte mig upp och kollade ner på kläderna. Varför har jag på mig kläderna ifrån igår.... Just det jag årkade ju inte byta om! Jag gick upp ur sängen och gick fram till gardroven. Jag satte på mig lite kläder.

 

Närjag hade klätt på mig allt så gick jag in i bad rummet. Jag borstade tänderna, sminkade mig med ögonskugga, eyeliner och mascara. Jag satteupp håret och kollade mig i speglen. Jag blev riktigt nöjd.

 

Jag öppnade försiktigt dörren ur till hallen. Jag smög tyst ner för trappan.När jag var nästan  vid dörren så hörde jag någon harkla bakom mig. Jag vände mig om och där stod Maria.

 

-Linnea varför kom du hem så sent igår, du hade sysslor att göra! Sa hon och kollade på mig.

-Jag jobbade. Mumlade jag.

-Men du har fort farande sysslor att göra! Svarade hon.

-Jag vet men jag går i skolan, jobbar och samtidigt göra läxor! Skrek jag.

-Det är ingen ur säck för att inte göra den! Svarade hon.

-Jag bryr mig inte om dina dumma sysslor! Skrek jag och började gråta.

 

-Nu lägger du av Linnea! Svarade hon surt.

-Vet du vad jag tycker det är du som ska lägga av, Jag gör allt för att passa in! Skrek och och öppnade dörren och sprang ut. 

-Fan också!!!! Skrek jag och sprang hem till Hanna.

Jag årkar inte gå i skolan. Jag plingade på. Det var Hannas mamma Hailey som öppnade. 

-Hej Linnea! Sa hon och log mot mig.

-Hej är Hanna hem? Frågade jag.

-Nej hon stack till affären! Svarade hon.

-Okej tack! Svarade jag.

Hon stängde dörren. Jag gick ut på gatan. Jag gick en stund innan jag satte mig på en bänk. Jag ryckte till när jag kände att någon satte sig jämte mig. Jag sneglade åt hållet. Det var någon i en munk jacka. 

-Varför kollar du på mig? Frågade personen.

Jag kände igen rösten men vet inte vart.

-Jag kollar inte på dig! Svarade jag och kollader ner i marken och rodnade.

Han såg att jag kollade. Guud vad pinsamt.

-Och nu rodnar du för att du tyckte att det var pinsamt för att jag såg att du kollade på mig! Svarade personen.

-Kan du läsa tankar? Frågade jag.

-Kanske det kanske! Svarade Personen.

Jag började skratta.

-Varför sitter du här och gråter? Frågade Personen.

-Varför tror du att jag har gråtit? Frågade jag.

-Du har rödgråtna ögon! Svarade Personen.

Personens mobil ringde. Han tog upp den.

-Hej! Sa persoen.

"Tyst"

-Nu? Frågade Personen,

"Tyst"

-Okej jag kommer om 10 minuter! Svarade Personen och la på.

-Jag måste gå! Svarade Personen och ställde sig upp.

-Kan jag inte få ditt numer? Frågade jag.

Han gav mig en lapp med hans numer och gick iväg.

Hoppas vi träffas igen!

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elly - 10 februari 2013 11:50

      Jag hade suttit i gränden i tre dagar. Har inte ätit nått. Jag årkade inte flytta på mig. Varför ska jag leva? Jag tog upp mobilen och kollade. 34 meddelande ifrån Hanna och Louis. 14 missade samtal. Jag årkade inte bry mig och la mobilen på...

Av elly - 10 februari 2013 10:09

  Jag fick ett till sms från Linnea.  "Är du Louis Tomlinson" Fan hon hade sätt intevjun. -Förlåt jag måste på toa! Sa jag och ställde mig upp. jag gick till toa och satte mig på toa locket och smsade Linnea. "Vi måste prata!" "Okej!?...

Av elly - 7 februari 2013 14:37


      Jag tog upp mobilen och öppnade meddelandet. "Hej:) så klart jag kommet ihåg dig! Hur mår du? "Vi träffades för en kvart sen men jag mår bra:) Du själv?" "Jag mår super:) Du svarde inte på min fråga innan:)" "Vilken fråga?:O" " Jag...

Av elly - 6 februari 2013 18:18


  Jag kollade på honom. När han gick längs gatan. Jag antog det var en han för det hade låtit så på rösten. Jag blev avbruten i tankarna av att min mobil ringde. Jag tog upp mobilen och svarade. Det var Hanna som ringde. -Hej! Svarade jag. -H...

Av elly - 4 februari 2013 17:13

  Jag serverade den sista koppen kaffe för dan. -Tack! Svarade Kvinnan. -Varsegod, hoppas du får en fortsat trevlig helg! Svarade jag. Hon gick ut. Jag hörde ett skratt bakom mig. Jag vände mig om såg att Hanna stod där och skrattade. -Så...

Presentation

Hej jag är en sprallig tjej på 12 höstar. Som älskar One Direction. Men jag älskar även min familj och mina vänner

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards